Achter de schermen werkt ons team hard aan de ontwikkeling en continuïteit van NDFR. Graag stellen we deze ambitieuze specialisten aan je voor!

Linda de Vries is Business Development Manager Tax bij Sdu.

Linda geeft leiding aan het ontwikkelteam achter de producten en diensten voor Sdu’s fiscale gebruikers. Samen zorgt dit team ervoor dat de belangrijkste klantbehoeften zo goed mogelijk in kaart gebracht zijn – en dat we weten hoe het werkproces van de fiscalist eruitziet. “Het doel is altijd om onze klanten steeds succesvoller te kunnen laten zijn”, aldus Linda.

“Wanneer alle teaminspanningen samen komen in een mooi resultaat voor de klant, dát geeft mij energie”, vertelt ze. Denk hierbij aan een nieuwe functionaliteit in één van onze producten, een originele en pakkende marketingcampagne of een klant die enthousiast ‘ja’ zegt tegen één van onze producten.

“Ik ben trots op de beweging die we als NDFR maken naar een volledig ‘klantgedreven’ benadering van onze product- ontwikkeling!”

– Linda de Vries, Business Development Manager Tax

Linda de Vries NDFR

Suzanne Schönbeck is NDFR’s Content Owner.

Suzanne Schonbeck

“Als Content Owner werk ik interdisciplinair samen met onderzoekers, designers, techneuten en andere hippe slimmerds om een product te creëren waar mensen écht op zitten te wachten”, vertelt Suzanne enthousiast.

Binnen haar rol zorgt ze dat kwalitatief hoogstaande informatie precies dáár terecht komt waar de klant het nodig heeft. En dat NDFR daardoor de beste fiscale onderzoeksdatabase is én blijft.

Wat volgens haar het verschil gaat maken in de vernieuwde versie is het nieuwe design, waarmee de klant verrast zal worden met de juiste informatie op de juiste plaats. “Maar daarnaast zal razendsnel zoeken ook echt een efficiëntieslag opleveren”, aldus Suzanne.

“Razendsnel zoeken gaat écht een efficiëntieslag opleveren voor onze klanten in het nieuwe NDFR!”

– Suzanne Schönbeck, Content Owner

Stephanie Gertenaar is Product Owner van het nieuwe NDFR.

In deze rol bepaalt Stephanie de ontwikkelingsprioriteiten en richt ze zich op het uitwerken van verbeteringen die de meeste klantwaarde opleveren. Het bruggetje dat ze hiermee vormt tussen klanten en ontwikkelaars maakt deze functie zo bijzonder. “Het is heel gaaf om een rode lijn te vinden in de wensen en behoeftes van onze gebruikers. En om een ontwikkelteam daar vervolgens een mooie oplossing voor te zien maken”, aldus Stephanie.

Ze staat aan het hoofd van een klantpanel van ruim 70 fiscaal professionals. Er wordt goed geluisterd naar wat gebruikers nodig hebben, waaruit een product met een ijzersterke basis voortkomt. De leukste werkdagen zijn volgens haar wanneer er nieuwe productonderdelen zijn geleverd die écht het verschil maken.

“Laatst mailde een van de pannelleden spontaan; ‘wat ben ik híer blij mee!’, dan is mijn dag helemaal goed!”


– Stephanie Gertenaar Product Owner

Stephanie de Jong

Lennard Westerveld is de Lead Developer van Team NDFR.

Lennard Westerveld NDFR

Dat betekent dat hij de andere ontwikkelaars ondersteunt in het ontwikkelingsproces en verantwoordelijk is voor de algehele architectuur van het vernieuwde NDFR.

“Mijn bijdrage zit in bijna alles waar code achter zit, dus van losse knoppen tot aan de complete weergave van de content”, licht hij toe.

Een moderne architectuur en fris design gaan volgens hem écht het verschil maken en ervoor zorgen dat klanten met plezier gebruik zullen maken van het platform. “Het is snel, mooi en vernieuwend”, aldus Lennard. Teamwork maakt hierin het grote verschil.

“De moderne architectuur en het frisse design zorgen dat klanten met veel plezier gebruik gaan maken van het platform. Het is snel, mooi en vernieuwend!”

– Lennard Westerveld, Lead Developer

Esther Tielen - Wervelman is Key Accountmanager.

Binnen haar functie is Esther dé adviserende schakel tussen grote fiscaal advieskantoren en Sdu. Om goede service te kunnen geven moet je je klant goed kennen, vertelt ze. Met de behoeften die zij uit klantgesprekken naar boven haalt, optimaliseren de uitgevers en ontwikkelaars van Sdu de producten. Zo zorgen we ervoor dat onze platforms optimaal aansluiten bij de markt. “Maar dat gebeurt ook omgekeerd: ik adviseer de klant wanneer er bepaalde ontwikkelingen of producten zijn die hen kunnen helpen met hun business”, aldus Esther.

Trots is ze op de trouwe en gedreven klanten van NDFR, die zelfs willen meedenken aan ontwikkeling van het platform. “Behouden van het goede, maar mét innovatie voor de toekomst”, zoals ze het zelf mooi uitdrukt. Zoeksnelheid en betere ranking van zoekresultaten gaan volgens haar écht het verschil maken.

“De tijd van je oeverloos verdiepen in een advies kan niet meer. Alles moet snel, gedegen, compliant en praktisch zijn. Met het vernieuwde NDFR kan dat!”

– Esther Tielen – Wervelman, Key Accountmanger

Esther Tielen

Esther Endenburg is Senior Marktonderzoeker bij Sdu.

Esther Endenburg NDFR

Binnen deze rol is ze eindverantwoordelijk voor het marktonderzoek van Sdu en daarnaast regelmatig ook betrokken bij Europese marktonderzoeken vanuit ons moederbedrijf Lefebvre Sarrut. Voor NDFR is ze aan de slag gegaan met vragen als ‘hoe consumeert de fiscalist het nieuws?’ en ‘wat vindt men van nieuw toegevoegde onderwerpen?’. Dit doet ze middels verschillende klantinterviews en surveys, maar ook met inzichten uit analytics en door het organiseren van gebruikersworkshops.

Trots is ze op de vooruitgang die het team heeft geboekt in de bèta versie van NDFR. Én op de combinatie van onderzoek en agile werken, wat het proces een voor haar totaal nieuwe dimensie geeft.

“Met inzichten uit verschillende onderzoeken worden producten en processen voor de klant verbeterd en geoptimaliseerd.”

– Esther Endenburg, Senior Marktonderzoeker

Ivo Audenaerd is Accountmanager.

Dit betekent dat hij belastingadviseurs en fiscalisten helpt een weg te vinden in het uitdagende veld van fiscale wet- en regelgeving. Én dat hij klanten helpt met het gebruik van NDFR in hun dagelijkse werkzaamheden.

Ivo’s beste werkdagen zijn de dagen waarop hij aan de ontwikkeling van klantorganisaties heeft bijgedragen. Dat kan vanuit verschillende perspectieven, maar “innovatie, software en de vaktechnische component staan vaak wel centraal”, vertelt hij.

De eenvoudige navigatie en de snelle, accurate zoekfunctionaliteit gaan er volgens hem in het vernieuwde NDFR écht voor zorgen dat men snel de juiste informatie achterhaald.

“Ik help organisaties in hun zoektocht naar antwoorden. Het geeft me voldoening om te ervaren dat mensen blij zijn met de service die we leveren!”

– Ivo Audenaerd, Accountmanager

Ivo Audenaerd NDFR

Renushka Abbott is Senior Accountmanager.

Renushka Abbott

Renushka is de enthousiaste schakel tussen Sdu en organisaties die zich bezighouden met fiscale dienstverlening. “Ik probeer een match te vinden tussen de wensen van de organisatie – op korte en lange termijn – en adviseer daarin welke producten de beste aansluiting hebben om dat te kunnen realiseren”, vertelt ze.

De waardevolle feedback die ze uit deze gesprekken verzamelt koppelt ze terug naar de ontwikkelaars achter NDFR, die het platform hiermee continu verder ontwikkelen. Trots is Renushka op deze intensieve samenwerking, zowel intern als intern, met als gemeenschappelijk doel het creëren van een optimaal product.

“Elk gesprek en elke organisatie is anders, de inzichten uit deze gesprekken geven mij energie!”

– Renushka Abbott, Senior Accountmanager

Eva Sira is Senior Marketingcommunicatie Specialist.

“Samen met een enthousiast team verzorg ik de communicatie waarmee we NDFR op de kaart zetten”, vertelt ze. Middels nauwe samenwerkingen met de vakredactie en het salesteam positioneert ze NDFR als dé onmisbare onderzoeksdatabase voor fiscaal Nederland.

De afwisseling maakt deze rol zo interessant, aldus Eva. “Via verschillende campagnes en kanalen interesseren we de doelgroep voor dit topproduct en leggen we een basis voor salesgesprekken met potentiële klanten”, vertelt ze. Het vernieuwde NDFR is volgens haar precies waar klanten naar op zoek zijn: een combinatie van snelheid, gemak, diepgang en mooie vormgeving!

“Sdu zet actief in op fiscale innovatie en vernieuwing. Het vernieuwde NDFR is hier hét perfecte voorbeeld van!”

– Eva Sira, Senior Marketingcommunicatie Specialist

Jos van Moorsel is Vakredacteur NDFR.

Jos van Moorsel

“Collega’s hebben mij het fiscale geweten van NDFR gedoopt!”

– Jos van Moorsel, Vakredacteur

Met de vergaarde kennis uit zijn jarenlange loopbaan als fiscalist, is Jos een waardevolle toevoeging aan Team NDFR. Hij richt zich op het controleren van de volledigheid van het product, maar schrijft daarnaast zelf ook content. Zoals bijvoorbeeld het onlangs toegevoegde deel Europees Belastingrecht.

“Omdat ik al zo lang meewerk aan NDFR kan ik vanuit het verleden reflecteren op wat wel en wat niet werkt”, vertelt Jos. Trots is hij op zijn toegewijde collega’s, maar vooral ook op de 473 enthousiaste en gedreven auteurs van NDFR. Zij vormen de ruggengraat van onze fiscale research oplossing.

Barbera Doude is Publishing Assistant Tax.

“Twintig jaar geleden stond ik aan de wieg van NDFR en NTFR – en ik ben nog steeds nauw betrokken. Daar ben ik trots op!”

– Barbera Doude, Publishing Assistant Tax

Als spin in het web onderhoudt Barbera contact met NDFR’s 473 auteurs, organiseert ze het jaarlijkse auteursevenement en ondersteunt ze Team NDFR op organisatorisch en administratief gebied.

Dit doet ze al ruim 20 jaar. Barbera stond dan ook aan de wieg van NDFR en NTFR en is nog steeds nauw betrokken bij beide producten.

Een belangrijke drijfveer in haar werk is een positief teamgevoel, dat volgens haar “binnen NDFR wel goed zit!”.

Barbera Doude